Marantz z Japonii podtrzymuje z systemami wbudowanymi tradycje z USA, jak PC4uMusic w otwartej strukturze

Podobne założnia do tych przedstawionych w tekście pt Amerykańskie konstrukcje Marantza inspiracją konfiguracje PC4uMusic są z pewnością także u japońskiego producenta Shirakawa Audio Works, którego sprzęt RTV jest teraz oferowany z tą marką. Nie dziwi przez to, że w Warszawie użyto Marantz AV 10 podczas prezentacji możliwości Dolby Atmos z wydanym przez Warner Misic remiksem 50 letniego nagrania brytyjskiego zespołu Genesis. Szerzej o tej prezentacji jest wspomniane w tekscie Atmos zaprezentowany z rozmachem w Warszawie na targach Audio Video Show 2025.
Na filmiku powyżej widać, że użyty tam sprzęt z marką Marantz ma modułową konstrukcję, czyli podobną do tej, na której opiera się  PC.  Na temat tego dobrej klasy sprzętu audio Becky Roberts opublikowała 17 lutego 2023 w What hi-fi tekst pt Marantz AMP 10, AV 10 receivers promise the pinnacle of home cinema performance. Modułowość w tym japońskim sprzęcie jest zarówno w tradycyjnej formie hi-fi dla koneserów z oddzielnymi podespołami, jaki i wewnątrz, w ich  konstrukcji. Tradycyjny PC ma również osobno ekran, klawiaurę, mysz itd, a gdy jest zespolony, to nazwany jest np laptopem i wówczas jest bardziej systemem wbudowanym, który pracuje z oprogramowaniem dla otwartej struktury.
https://cdn.xingosoftware.com/audioxpress/images/fetch/dpr_1,w_400,h_300,c_fit/https%3A%2F%2Faudioxpress.com%2Fassets%2Fupload%2Fimages%2F1%2F20211215163231_Audyssey-MultEQ-X-FrontWeb.jpg 
 Marantz AV 10 sprzedawany jest z amerykańskim Audyssey MultEQ XT32 i w informacji do ofery tego sprzętu podane jest, że kompensuje zarówno charakterystykę częstotliwości, jak i czasu dla obszaru odsłuchowego w oparciu o wyniki pomiarów. Taka kalibracja jest szczególnie ważna, gdy muzyka odtwrzana jest z wielu głośników. Jest to także przykład integracji sprzętu audio z komputerem. Obszerniejsza informacja w temacie tego oprogramowanie jest zamieszconna 25 marca przez specjalistyczny sklep heimkinowelten w tekście pt Różnica pomiędzy Audyssey MultEQ XT i XT32. Ten niemiecki sklep prezentuje się, że ma doświadczony zespół ekspertów, który specjalizuje się w systemach kina domowego, niestandardowej budowie kina domowego, wysokiej jakości rozwiązaniach hi-fi, koncepcjach multiroom i inteligentnym sterowaniu domem. Jest również tekst Audyssey MultEQ-X Room EQ Software Review, który Thomas J. Norton opublikował 2 czerwca 2022 w Sound&Vison 
dirac liveMożliwa jest aktualizacja AV10  do pracy ze szwedzkim Dirac. O nim wspomnaine jest w tekście Akustyczne skalibrowanie z Dirac i Microsoft Audio Home Theater Effect. Natomiast polski sklep RMS zamieścił informację: Dirac Live, profesjonalne oprogramowanie do korekcji akustyki w pomieszczeniach, dostępne będzie dla wybranych amplitunerów Denon i Marantz w formie odpłatnej aktualizacji over-the-air oprogramowania. W ten sposób posiadacze tych urządzeń  będą mieli wybór między bezpłatnym pakietem kalibracyjnym (Audyssey), a Dirac Live, odpłatną optymalizacją systemu dźwiękowego. Watro to sprecyzować że jedno oprogramowanie jest wliczone w AV10 i nie jest bezpłatne, a drugie tylko nie uwzględnia tego cenowo. Nimniej taka możliwość wybóru przypomina tą, która od zawsze jest z oprogramowaniem w PC i ciekawe jest przy tej okazji wyjśnienie: Masimo Consumer Audio, który niedawno kupił Sound United i do którego teraz należą takie marki jak Bowers & Wilkins, Denon, Marantz, Polk Audio, Definitive Technology, Classé, HEOS oraz Boston Acoustics, udostępnia obiecaną aktualizację Dirac Live dla wybranych urządzeń Denon i Marantz.
OkładkaPrezentacja w Warszwaie była na Stadionie Narodowym z remiksem nagrań do płyty The Lamb Lies Down on Broadway, o której Wikpedia podaje, że jest utrzymana w stylistyce rocka symfonicznego i progresywnego. Była to najprawdopodobniej światowa premiera dla większej publiczności, bo nagranie ukazało się 25 września, czyli niecały mieiąc przed targami w W-wie. Te z 3 dniową prezentacją 700 marek oraz 230 wystawców w 188 salach ekspozycyjnych plasują się w swojej kategorii na 2 miejscu w świecie. Takie imprezy były kiedyś głównie miejscem spotkań branżowych, a teraz stają się prezentacją dla szerokiej publiczności, co jest zrozumiałe przy lawinowo wzrastającej sprzedaży internetowej.
https://www.hifiexperience.se/wp-content/uploads/2024/08/Magnatar-UDP900-back.webp
W informacji na temat tej warszawskiej prezentacji z Atmos podano, że dla odtwrzania nagrania użyto produkowany w Chinach odtwarzacz Blu-ray Magnetar UDP900. Pojawia się tu pytanie, na ile był tam potrzebny w zestawie dla odtwarzania nagrania z Dolby Atmos. Był to z pewnością ukłon w kierunku kupujących ekskluzywny sprzet audio i korzystających z nośnika dystrybucyjnego, jakim jest płyta, ale Warner Music mógł przecież udostepnić na tą okazję nagranie na pendrive. W specyfikacji AV 10 podane jest, że ma USB Audio, ale nie dla iPod / iPhone. Dalsza informacja Playing back a USB memory devices jest jednak zastanawiająca, bo wyglada na to, że nie obsługuje nagrań wielokanałowych. Jest natomiast jasno opisane na tylnim panelu AV 10 wejście HDMI dla Blu-ray. Widać tu w praktyce, jakie są ograniczenie systemów wbudowanych, niezależnie ile kosztują.
Zestaw odsłuchowy w Studio TV3 na Narodowym przygotował zespoł spółki FNCE S.A. (Focal Naim Consumer Electronics), który dobrze zna możliwości użytego tam sprzętu w układzie 7.4.4 Dolby Atmos. Można więc na podstawie tego wnioskować, że referencyjny odtwarzacz za 15 tys. zł. z wyjściami dla dźwięku wielokanałowego bezpośrednio do wzmaczniaczy mocy ma w tym zakresie ograniczenia związane z obsługą szerokich możliwości formatu Dolby Atmos. Natomiast referencyjny wzmacniacz wejściowy za 30 tys.zł ma chyba ograniczenia dla korzystania z powszecchnie używanego żródła, jeżeli ma być odtwarzane nagranie wielokanałowe. 
Na stoisku dla wysterowania imponującego zestawu głośników Focal szeroko użyte były bardzo ekskluzywne rozwiązania ze wzmaczniaczami Naim, a w ofercie z tą marką znalazł się kiedyś odtwarzacz, który w instalacji na Narodowym być może mógł się przydać w miesjce Magnetar UDP900, żeby skorzystać z innego nośnika. Z jakiś powodów tak jednak nie było. Widoczna na ilustracji powyżej marka EISA Advard dotyczy corocznych nagród przyznawanych różnym urządzeniom w kilkudziesięciu kategoriach. Nagrody te uznawane są za jedne z najbardziej prestiżowych wyróżnień w dziedzinie sprzętu audiowizualnego. Expert Imaging and Sound Association (Stowarzyszenie Ekspertów Obrazu i Dźwięku) bazuje na współpracy czasopism poświęconych tematyce multimediów, oferujących m.in. testy sprzętu RTV.
Benjamin's Psychoacoustic Lab testuje oraz wdraża na bieżąco możliwości optymalnego odtwarzania muzyki z nowymi rozwiązaniami technologicznymi, a w szczególności z wykorzystaniem potencjału obliczeniowego i otwartej struktury PC. 

Komentarze

  1. MARANTZ (część 1): AV 10 - czy warto kupić przedwzmacniacz dzielonego flagowca? to tytuł artykułu, który 18 maja 2023 opublikował Waldemar Nowak

    https://www.infoaudio.pl/artykul/2302,marantz-czesc-1-av-10-czy-warto-kupic-przedwzmacniacz-dzielonego-flagowca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marantz AV10 15.4-Channel AV Preamp/Processor Review, by Mark Henninger | Jan 31, 2024 @ Sound&Vision

      https://www.soundandvision.com/content/marantz-av10-154-channel-preampprocessor-review

      Usuń
    2. Marantz AV10 AV Processor Review @ Audio Science Review, Dec 1, 2023

      https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/marantz-av10-av-processor-review.50041/

      Usuń
    3. Marantz AV 10 15.4CH 8K AV Processor Review! by By Gene DellaSala — June 10, 2024 @ Audioholics

      https://www.audioholics.com/av-preamp-processor-reviews/marantz-av-10-15.4ch-processor

      Usuń
    4. Essential Install Review: Marantz AV10 and AMP10 - 19th April 2024

      https://essentialinstall.com/reviews/essential-install-review-marantz-av10-and-amp10/

      Usuń
    5. Marantz AV 10 Processor and AMP 10 Amplifier Review, by Doug Pyper Oct 11, 2023 @ AVforum

      https://www.avforums.com/reviews/marantz-av-10-processor-and-amp-10-amplifier-review.21203/

      Usuń
  2. Naim był jedną z pierwszych firm, która dostrzegła w funkcjach strumieniowych przyszłość audio, a więc zaangażowała się w rozwój takich rozwiązań. Przeszła długą drogę: od prostego strumieniowania na krótkie dystanse aż po internetowe serwisy strumieniujące. Dzięki takiemu doświadczeniu Naim korzysta niemal wyłącznie z własnych pomysłów i układów.
    ......
    Naim Uniti Atom wciąż wygląda atrakcyjnie i wciąż... waży tyle samo (aż 7 kg), co robi jak najlepsze wrażenie, chociaż trochę zaskakujące wobec jego kompaktowych rozmiarów.

    https://audio.com.pl/testy/stereo/systemy-all-in-one/3393-naim-uniti-atom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. EISA ALL-IN-ONE SYSTEM 2018-2019 Naim Audio Uniti Atom @ EISA Awards 2018 2019 by Mark Craven | Aug 14, 2018

      https://www.hifinews.com/content/eisa-awards-2018-2019

      Usuń
    2. NAIM Uniti Atom - laureat nagrody EISA:
      Najlepszy system all-in-one 2018-2019

      https://cyfrowedomy.pl/pl/p/NAIM-Uniti-Atom-HDMI/436

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty

Odtwarzacz winylu i szalaku dla cyfrowego zapisu

Analogowo ze streamingu do nowoczesnego zestawu Unitry

51 tys za polski zestaw dla odtwarzania winylu

Analogowe radio FM jest od dawna cyfrowe

Atutem dla muzyki z PC jest jego otwarta struktura

Audycja radiowa pozostaje dla muzyki po zmianie w podcast

Anni-Frid Lyngstad solowo z winylu i CD na PC

320 kbps i dobrze zagospodarowana moc hi-fi uwalnia od FM

Audio w PC wymaga nieco uwagi przy kompletowaniu z oferty RTV

34 000 PLN za zestaw do odtwarzania winylu