Była to retransmisja koncertu z 2019 w sztokholmskiej Berwaldhallen. Ta wykuta w skale sala koncertowa ma kształt sześciokąta i 1 302 miejsca siedzące, a na scenie dla 100 muzyków. Wygląd tego miejsca jest z całą pewnością imponujący dla każdego, kto jest zainteresowany aspektami technicznymi z akustyką.
Natomiast z zewnątrz nie zwraca na siebie szczególnej uwagi. Jest jednak idealna dla nagrań, bo nie ma zakłóceń akustycznych. Zapewnia to komfortowa ciszę, na którą słuchacze w mniejszym stopniu zwracają uwagę, ale jest zbawienna przy nagrywaniu. Szczególnie ważne było to w erze nagrań analogowych. Nośniki analogowych nagrań miały bardziej ograniczony potencjał dynamiki, czyli pasma pomiędzy przesterowaniem, a szumem. Konieczny był kompromis z przesterowaniem, czyli akceptowaniem w miarę akceptowalnego przekłamania, gdy alternatywą jest większe spowodowane szumem.
Wewnątrz również nie imponuje wystrojem, ale warto jest posłuchać tego, co jest tu prezentowane. Nie zadbano tu o powszechnie postzreganą wytworność dla gości. Zapewniono w zamian, by muzycy i technicy mieli komfortowe warunki pracy.
Właśnie to słychac w domu przy kawie ze strumień FLAC odtwarzanego z głośnikami i optymalną do tego konfiguracją PC4uMusic.
Zapewnia to odróbka cyfrowego sygnału na analogowy z nadpróbkowaniem 32 bit / 192 kHz ., co można uzyskać z bezpłatnymi programami do odtwarzania muzyki. Istotna jest także optymalna kalibracja sygnału dla rozmieszczenie głośników. Temat poruszony jest pt PC4uMusic dla WASAPI hardwarowo i softwarowo
Można równeiż odtwarzać z 4 głośnikami i o tym jest m.in. pt Ambiofonia klasycznie ze strumieniem FLAC 48 kHz
Dostęp ze strumieniem szwedzkiego radia do ciekawych nagrań poruszony został pt FLAC i Muzyczna Noc Euroradia
Komentarze