Konfiguracja PC4uMusic daje możliwość zastosowania dla nagrań z winylu cyfrowej korekty RIAA. Pozwala również zrobić perfekcyjną kopię cyfrową analogowego nagrania zapisanego w rowku płyty winylowej.
![Obrazek](https://cdn.uc.assets.prezly.com/55f698ad-4195-4618-baaf-89642a485016/V-402-Mood-With-Mic-Square_Neumann-PreAmp_MR.jpg)
Potrzebny jest do tego odpowiedni przedwzmacniacz mikrofonowy. Teoretycznie może być nawet ten w PC, ale jego jakoś pozostawia wiele do życzenia. Referencją może być Neumann V 402 2-channel Microphone Preamp.
Sprawdzi się nawet z najbardziej zaawansowanymi wkładkami od np Ortofon
![Obrazek](https://dt7v1i9vyp3mf.cloudfront.net/styles/news_large/s3/imagelibrary/n/neumann_v402_03-JsatfPiI.jRLveWFe83gc8JKuUIYr8ON.jpg)
Liczy się w nim jakość, a nie ilość. Widać, że nie oszczędzano na zasilaniu, które jest także perfekcyjnie odizolowane od modułu wzmacniacza wejściowego. Podobnie jest ze wzmacniaczem wyjściowym i nawet z gniazdami dla sygnału z niskim poziomem, które są w tylnym panelu obudowy. W połączeniu modułów widać szczególną dbałość o właściwe ich uziemienia. Konstrukcja przedwzmacniacza jest bez tranzystorów, co przy tej cenie i z tą marką świadczy, że optymalną jakość mogą już zapewnić układy scalone, jeżeli nie brakuje z nimi dbałości o wszystkie szczegóły.
Sklepy muzyczne oferują go za ponad 10 tys zł. i podane jest: V 402 to pierwszy w historii Neumanna
autonomiczny przedwzmacniacz mikrofonowy, choć firma stworzyła kilka
generacji najwyższej jakości modułów przedwzmacniaczy dla swoich konsol
mikserskich, takich jak legendarny obecnie V 476 B z lat 80. Technologia
oczywiście poszła naprzód. Pozostaje jednak zasadnicze pytanie: Jaki
byłby idealny przedwzmacniacz dla Neumanna i innych wysokiej jakości
mikrofonów studyjnych? Wszystkie mikrofony Neumanna, zarówno klasyczne,
jak i obecne modele, mają bardzo unikalną charakterystykę dźwięku.
Przedwzmacniacz V 402 został zaprojektowany tak, aby zachować
integralność obrazu dźwiękowego mikrofonu. Przy każdym ustawieniu
wzmocnienia, nie dodaje on ani nie odejmuje nic z oryginalnej barwy.
Perfekcji nie da się udoskonalić!
![Obrazek](https://dt7v1i9vyp3mf.cloudfront.net/styles/header/s3/imagelibrary/n/neumann_v402_06-CmYUzWwR5TNS6LunOtKer4BRZgUbzJRh.jpg)
![Obrazek](https://www.soundonsound.com/sites/all/themes/sound_on_sound/logo.jpg)
Potwierdza to pomiar z testu branżowego czasopisma Sound on Sound. Niegroźne zakłócenia są dopiero poniżej 85 dB, a znaczniejsze pojawiają się bliżej 110. W obu przypadkach jest to dużo ponad to, co może zaoferować płyta winylowa. Znaczy to w praktyce, że sygnał z pracującego w rowku płyty przetwornika elektromagnetycznego nie zostaje niczym zakłócony i można uzyskać ekstremalnie wierną kopię cyfrową.
![Obrazek](https://dt7v1i9vyp3mf.cloudfront.net/styles/header/s3/imagelibrary/n/neumann_v402_06-CmYUzWwR5TNS6LunOtKer4BRZgUbzJRh.jpg)
![Obrazek](https://www.soundonsound.com/sites/all/themes/sound_on_sound/logo.jpg)
Potwierdza to pomiar z testu branżowego czasopisma Sound on Sound. Niegroźne zakłócenia są dopiero poniżej 85 dB, a znaczniejsze pojawiają się bliżej 110. W obu przypadkach jest to dużo ponad to, co może zaoferować płyta winylowa. Znaczy to w praktyce, że sygnał z pracującego w rowku płyty przetwornika elektromagnetycznego nie zostaje niczym zakłócony i można uzyskać ekstremalnie wierną kopię cyfrową.
![Obrazek](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiDiJweNXJeLoKcL2BFQ5bvdK868hh5f2N4RkqPrPY8ebF9WB08BkOhZIMvzMF5N45-yzWuRd6YBZjIxxoIfs7QelB760fZoPePdzw52dm9gCvb2GUDOJmUxuNis-p3FlHXDgEtmR9WAuWK6eyMrD3njMoka1vO_Gemko8J199CR1Jga4iFZPc1gRpg/s16000-rw/airforsell.jpg)
Referencyjnym gramofonem może być np Forsell Air, którego ramię porusza się identycznie, jak podczas grawerowania rowka płyty winylowej.
![Obrazek](https://highfidelity.pl/foto_testy/1509/amare/a.jpg)
Zasada powstałej w 1955 roku korekcji Recording Industry Association of America jest prosta. Na płycie nagranie ma sukcesywnie zredukowane niskie częstotliwości, a wyższe wzmocnione i trzeba to zdekodować, by móc odtwarzać muzykę z winylowych płyt.
W filtrze dla korekcji RIAA wartości: 75; 318; 3180 μs znaczą częstotliwości: 2122; 500; 50 Hz i przy ich analogowym przetwarzaniu pojawiają się kłopotliwe przekłamania fazowe. Jest to jeden z powodów, że rzadko stosowana jest doskonalsza korekcja RIAA/IEC z lat 70, gdzie dodano jeszcze filtr dla 7950µs, by ograniczyć zakłócenia poniżej 20 Hz. Przekłamania fazowe w filtrach występują zarówno przed grawerowaniem płyty, jak i przy je odtwarzaniu. W pierwszym przypadku są one znacznie mniejsze, bo używany jest bardzo drogi sprzęt. Natomiast w drugim są najczęściej bardzo znaczące.
![Obrazek](https://img.dobreprogramy.pl/Images/UGC/89821/44068880-0d0c-46f0-922a-caf3b862ae73.png)
Cyfrowy zapis na twardy dysk z precyzyjnego sygnału analogowego można zrobić z nawet z bezpłatnym programem GoldWave
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgODizMkEOLFZeY89K4nBnXmJO7ImTMKra5QA7-9GK43cEbERxSx0Beylb7jwdt48ALY2njRf5W6Z1ZmYlh4i4tGvFlryRBPWa_8DJO8SFYEwdL7zPKBEfkzVFhWtzQQcGcB4IzksJrL7AW3jtd8nUXgcsNnK2y7R1X46JdcJ4r2ujhlEavL83rkQ_g/s16000-rw/gw_eq_riaa.jpg)
Filtr RIAA jest w GoldWave dodatkiem do EQ, co można powielić w stosownej funkcji oprogramowania dla odtwarzania muzyki
OdpowiedzUsuń