Audio Video Show jest wystawą sprzętu audiovideo oraz kina domowego, mającą w 2023 r. swoją kolejną - dwudziestą piątą edycję. Ze swoimi 2 tysiącami metrów kwadratowych ekspozycji jest drugą co do wielkości imprezą tego typu w Europie. To okazja, by zapoznać się w realu z nową ofertą polskiego producenta i jest o tym informacja: PGE Narodowy, sala Książęca - Unitra powraca w nowej odsłonie, a to za sprawą współzałożyciela CD Projektu i firmy technologicznej Mudita - Michała Kicińskiego. W skład nowej linii produktów wchodzą wzmacniacz zintegrowany o konstrukcji dual-mono i ponadczasowym designie ze wskaźnikami wychyłowymi, referencyjny zestaw głośnikowy, odtwarzacz CD z unikalnym interfejsie z podświetlanym wyświetlaczem E Ink oraz aż dwa modele gramofonów.
Na okładkach
czasopism obwieszczających powrót Unitry silnie reprezentowany jest jednak sprzęt dla streamingu. Dziennikarze dodają więc na temat nowej oferty Unitry, że w niedalekiej przyszłości światło
dzienne ujrzy tuner FM/DAB oraz tańsza odmiana wzmacniacza (WSH-605), a
następnie odtwarzacz strumieniowy.
Możliwe jest, że trwają jeszcze prace z DAC i nie wszystko mogło być gotowe na Audio Video Show 2023, przed którym zmieniają się nawet informacje dostępne w witrynie Unitry. Było o 2 gramofonach, a brakuje o tym najbardziej integrującym się z designem zestawu. Nieco dziwny jest opis CSH-801: Odtwarzacz CD z DAC i funkcją transportu. W specyfikacji podano wartość 96,33 dB dla napędu i 112 dB dla wbudowanego DAC, do którego nie ma jednak wejścia, by korzystać z wyższej dynamiki. Napęd nie obsługuje płyt tłoczonych ze standardami zapewniającymi nagrania z lepszą jakością.
Wzmacniacz zintegrowany stereo o konstrukcji dual-mono. Inspirowany złotą erą stereo lat 70-tych. Ponadczasowy design ze wskaźnikami wychyłowymi oraz opatentowaną technologią automatycznych przełączników. Wykonany w topologii current feedback, o świetnych parametrach w pełni analogowego toru audio, w szczególności idealnej separacji kanałów audio oraz unikalnej czystości dźwięku. Posiada funkcję zmiany klasy pracy oraz szeroki wybór wejść sygnałowych, w tym wejścia zbalansowane.
Zainteresowani nową ofertą Unitry mogą zobaczyć prezentację na YouTube, co niewiele powie jednak o realnym brzmieniu muzyki z tym zestawem. Miłym zaskoczeniem jest konstrukcja obudowy głośników, ale nie tylko z powodu jej sandwiczowej koncepcji, co producent opisuje, że jest oparta na niepospolitym na rynku układzie „skrzynia w skrzyni” dla zachowania większej sztywności konstrukcji. Uzyskana w ten sposób masa zestawu wynosząca ponad 70 kg ma znaczący wpływ na redukcję drgań ścian obudowy i generowane w ich rezultacie pasożytnicze rezonanse, co pozytywnie przekłada się na jakość dźwięku. W praktyce pozwala to obniżyć koszt produkcji, ale przy cenie 20 tys, zł. ta oszczędność nie jest aż tak istotna. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, żeby głośniki były wykończone naturalnym drewnianym fornirem z
wyselekcjonowanych liści i ręcznie olejowane. Mogą także być nie tylko ze standardowymi maskownicami w kolorze czarnym, ale również z polskim lnem, jako bardziej klasyczne. W ofercie na start jest fornir czarny jesion lub orzech amerykański, a z tą konstrukcją wprowadzenie do oferty kolejnych jest już proste. Nawet, gdyby chodziło o zewnętrzną obudowę z marmurem, czy inny ekskluzywny kamień.
Szkoda, że kilka lat temu szeroko reklamowana oferta Unitry ze wzmacniaczem lampowym Edward nie miała wsparcia tego zestawu głośnikowego o konstrukcji zamkniętej i wysokiej skuteczności. W temacie ZGZ 801 producent podaje - Zastosowaliśmy w pełni zamkniętą masywną obudowę z objętością wewnętrzną 75 litrów i 3-drożnym systemem toru audio z podwójnym przetwornikiem niskotonowym. Bardzo słusznie zwraca również uwagę - Taka konstrukcja umożliwia uzyskanie szybkiej odpowiedzi impulsowej, dzięki czemu możemy się cieszyć z czystych i nie przeciągniętych w czasie dźwięków, co jest zwłaszcza zauważalne przy częstotliwościach niskich.
Zaletą konstrukcji zamkniętej jest również łagodnie opadająca
charakterystyka przetwarzania tonów niskich, dzięki czemu basy są
bardziej naturalne i przyjemne dla ucha. Zastosowana obudowa daje także
szerokie pole manewru w kwestii ustawienia zestawu w pomieszczeniu
odsłuchowym ze względu na brak charakterystycznych podbarwień w sekcji
niskich tonów, często słyszalnych w najpopularniejszych
konstrukcjach.Dzięki wysokiej dynamice, nasz zestaw zagra niezwykle
klarownie zarówno przy dużej głośności, jak i przy cichym, wieczornym
odtwarzaniu.
Teraz w ofercie jest również - W pełni analogowy wzmacniacz zintegrowany stereo. Producent podaje na jego temat m.in. - Chcieliśmy stworzyć wzmacniacz, który zostanie z Tobą na dziesięciolecia. Dlatego zainspirowaliśmy się latami 70-tymi, które były złotym okresem dla techniki audio stereo. Powstał wtedy kanon analogowego wzmacniacza stereo, który z niewielkimi zmianami przetrwał po dziś dzień. Postanowiliśmy, że nie pójdziemy na kompromis i zaczerpniemy bezpośrednio ze źródła – stąd ponadczasowy wygląd wzmacniacza WSH-805.
W informacji dotyczącej zasilania w WSH-605 podano, że jest to: Autorski blok mocy oparty na układach dyskretnych – to unikalne brzmienie znacznie różniące się od tego w urządzeniach opartych o układy zintegrowane „z półki”. Ma klasyczne transformatory kwadratowe, a nie toroidalne, których właściwości mogą być niebezpieczne dla głośników, a stosowane w związku z tym zabezpieczenia miewają czasami negatywny wpływ na odtwarzanie muzyki. W zasilaniu tranzystorów jest - Unikalna funkcja zmiany klasy pracy A zamiast klasy AB dedykowanym przełącznikiem na panelu frontowym daje możliwość wyboru między maksymalną efektywnością przekładającą się na głośność a maksymalną liniowością pracy. Daje w to z klasą AB moc 125 W/4Ω i 80/8 oraz z A 16/4 i 8/8. Rzadko podawana specyfikacja dotycząca irytującego dla ucha zniekształcenia intermodulacyjnego to < 0.0015% w paśmie19 + 20 kHz i mocy 10 W., a współczynnik zawartości harmonicznych i szumów < 0,0014%. oraz THD < 0.0008% dla 40 W. Wikipedia podaje: THD 0,001% (−100 dB) – poziom spotykany w odtwarzaczach CD oraz dobrej klasy wzmacniaczach mocy, przedwzmacniaczach.
Kwestie pomiaru parametrów wzmacniacza wg norm DIN 45 5000 poruszone zostały we wpisie pt 320 kbps i dobrze zagospodarowana moc hi-fi uwalnia od FM. Jest tam również o japońskim wzmacniaczu, który radzi sobie z wysterowaniem koreańskich głośników 3 drożnych z pasywną zwrotnicą i bass reflex. Z perspektywy niemieckich norm dla hi-fi parametry leciwego sprzętu z Azji i nowoczesnego z Polski nie różnią się zbytnio. Natomiast cenowo polską ofertę można śmiało zaliczyć do "wyższej półki", a ta z Azji nawet w nowości była tylko "ubogim krewnym". Różnicę można z całą pewnością wyraźniej usłyszeć odtwarzając muzykę z dobrej klasy nagrania cyfrowego. Jest to potwierdzenie, że Technologia analogowa nadal najlepiej służy konwersji elektroakustycznej - cyfrowa dla zachowania nagrań.
W temacie przetworników elektroakustycznych producent podaje: customowe nisko i średniotonowe z aluminiowymi koszami o podwyższonej sztywności z lekką celulozową membraną. Wszystkie przetworniki zostały wykonane w Polsce i w Norwegii według wskazówek inżynierów Unitra. Zastosowaliśmy dwa 8-calowe niskotonowce z lekką membraną celulozową i aluminiowym koszem. Za pasmo średniotonowe odpowiada 8-calowy przetwornik wyposażony w tkaną membranę polipropylenową i korektor fazy, a całości dopełnia 27 mm kopułka tekstylna. Jest także wyjaśnienie, że te łagodne olbrzymy zagrają świetnie również ze wzmacniaczami lampowymi, ale jednocześnie - Łagodna charakterystyka impedancji bez lokalnych niskich ekstremów, co daje możliwość podłączenia do wzmacniaczy czułych na zmianę impedancji obciążenia. Taka uniwersalność ma zawsze swoje koszta i jest pytanie, na ile są dla użytkownika słuszne.
Jest również rebusowa informacja nie tylko o wg czasopisma branżowego 2,5 drożnej konstrukcji zwrotnicy, ale jeszcze ta ze specyfikacji producenta - Typ gniazda: Podwójne / bi-wire / bi-am. Czy podział jest tu na przetworniki norweskie i nienorweskie? W ZGZ-801 - niskotonowe pochodzą od STX-a, z którym firma dość ściśle współpracuje, natomiast przetworniki średniotonowy i wysokotonowy wyprodukował Seas. W informacji Unitry podane jest także: Zaawansowana zwrotnica pasywna o konstrukcji toru wysokotonowego 3 rzędu, średnio- i niskotonowego 2 rzędu z układem Zobla oraz filtrem pasmowo-przepustowym. Uzupełniono jeszcze to wyjaśnienie, że obwód Zobla zastosowano do linearyzacji impedancji.
Wyjaśnienie o zwrotnicy dobrze się komponuje z ilustrującym to w Wikipedii całkowicie pasywnym układem cewek i kondensatorów, ale dalej podane jest tam - Filtry Zobela (RC) stosuje się do korekcji charakterystyki impedancyjnej i częstotliwościowej w urządzeniach elektroakustycznych (na wyjściu wzmacniaczy mocy). Logiczne jest więc, że stosowne hasło w j. ang. zilustrowane jest układem aktywnym i Unitra ma na temat WSH-805 także odpowiadającą temu ilustrację. Zgodnie z tym w opisie pod obrazkiem jest wyjaśnienie - Zastosowaliśmy topologię tzw. „current feedback” – trudniejszą w prawidłowej implementacji i przez to rzadziej stosowaną, lecz, przy uważnym projekcie, dającą lepsze rezultaty w zakresie dynamiki sygnału oraz sprzężenia zwrotnego. W szczególności, układ zapewnia bardziej równomierną charakterystykę sprzężenia zwrotnego w funkcji częstotliwości – a co za tym idzie płaskie całkowite zniekształcenia harmoniczne (THD) oraz niskie transjentowe zniekształcenia intermodulacyjne (TIM). Jest to cecha bardzo pożądana i wskazywana jako wyznacznik czystego dźwięku. Najprawdopodobniej chodzi o współczynnik tłumienia (ang. damping factor) i słownik hi-fi zgrabnie wyjaśnia złożoność tego zagadnienia - W praktyce zarówno impedancja wzmacniaczy jak i impedancja zestawów głośnikowych jest wielkością zmienną, zależną od częstotliwości. Dla każdej częstotliwości współczynnik tłumienia może więc być inny.
Przetwornik SEAS w polskiej ofercie Audio Pro Solutions Coax z aktywnymi monitorami studyjnymi w zamkniętej obudowie stał się referencją dla konfiguracji PC4uMusic. W ofercie Unitry głośniki ZGZ-801 wysterowane przez wzmacniacz WSH-805 zapewnią silniejszy pakiet mocy akustycznej, by w domu wiernie odtwarzać muzykę.
APS proponuje, by ich poręczne monitory studyjne kompletować subwooferem. W ofercie tego producenta z Wrześni długo nie było jednak subwoofera z obudową zamkniętą, a do tego dla wysterowania 12 lub 15 cali przetworników był wzmacniacz pracującym tylko w klasie D i nie została w nim uwzględniona w zaawansowany sposób specyfika obciążenia przez przetwornik niskotonowy. Klasa D z założenia uwzględnia automatykę kontrolującą zasilanie, co może również dotyczyć specyfiki konkretnego przetwornika elektroakustycznego, ale stopień zaawansowania tego w subwooferze APS jest ograniczony. Ostatnio pojawił sią jednak COAX 2 Bass Extender w obudowie zamkniętej.
Czasopismo branżowe określiło zwrotnicę w głośnikach Unitra ZGZ 801 jako 2,5 drożną. Być może chodziło o możliwość bi-ampingu dla produkowanych w Polsce przetworników STX, by w tradycyjnym zestawie stereofonicznym pracowały na zasadzie subwooferów. Unitra nie oferuje jednak do tego stosownego wzmacniacza mocy i aktywnej zwrotnicy, co wskazuje, że chodzi bardziej o bi-wire. WSH-605 ma nawet ustawienie A + B dla wyjść głośnikowych, co ułatwia takie podłączenie, a w ofercie Unitry są także kable o większym i mniejszym przekroju.
Zainteresowani mogą w witrynie detalicznego sprzedawcy sprzętu audio przeczytać więcej pt. Bi-wiring - czy warto? gdzie jest m.in. Zaletą takiego rozwiązania jest jeszcze to, że możemy stosować różne przewody. Stosowanie bi-wiringu z reguły poprawia bas, (więcej prądu) a w zakresie średnich i wysokich tonów polepsza ich szczegółowość oraz precyzję stereofonii dzięki zmniejszeniu modulacji pomiędzy poszczególnymi składowymi sygnału płynącego w pojedynczym kablu. Dzięki różnym kablom możemy zmienić też nieco charakterystykę i barwę dźwięku na bardziej nam odpowiadającą (tutaj mogą pomóc tylko eksperymenty z doborem różnych kabli).
W Warszawie podczas drugiej co do wielkości powierzchni imprezie w Europie nie pojawi się natomiast nowa oferta z Polski, o której wspomniane jest pt Audio Video Show 2023 dla subwoofera
Intermodulacja – proces, który zachodzi w nieliniowym urządzeniu lub ośrodku transmisyjnym, w sytuacji, gdy składowe widma sygnału lub sygnałów wejściowych oddziaływają na siebie i powstają w rezultacie nowe składowe o częstotliwościach równych kombinacji częstotliwości wejściowych składowych widma ze współczynnikami całkowitymi
OdpowiedzUsuńhttps://pl.wikipedia.org/wiki/Intermodulacja
Zniekształcenia intermodulacyjne
UsuńSą to jedne z najbardziej uciążliwych zniekształceń spowodowanych również przez nieliniowe ruchy cewki przetwornika. Jeśli głośnik równocześnie odtwarza dwie częstotliwości, np. 2000 Hz i 500 Hz, to wyższa częstotliwość wyemitowana zostanie w sposób zniekształcony, jeśli ton o niższej wysokości na skutek dużego wychylenia spowoduje spłaszczenie wierzchołków ruchu membrany. Powstają przy tym następujące częstotliwości mieszane, jako suma albo różnica częstotliwości: 2500 Hz oraz 1500 Hz. Te częstotliwości określa się także jako wstęgi boczne.
Zniekształcenia intermodulacyjne powstają tylko wtedy, kiedy odtwarzana jest większa ilość dźwięków o różnej częstotliwości i membrana nie może odtwarzać liniowo całego przebiegu. Zniekształcenia te można zmniejszyć przez podział zakresu częstotliwości między poszczególne głośniki za pomocą zwrotnicy.
https://www.tophifi.pl/blog/post/znieksztalcenia-dzwieku-w-glosnikach.html
Blogowe wyjaśnienie w witrynie salonów top hi-fi pokazuje, że zagadnienie nie jest proste dla przeciętnego użytkownika sprzętu RTV. Generalnie nie odtwarza się równocześnie 2 osobnych tonów. One tworzą sygnał, w którym są zawarte i to on jest odtwarzany. Zniekształcenia IM dodawane są do tego co tworzą np 2 tony i powstaje wówczas zupełnie inny sygnał. Ta różnica określana jest z %. Muzyka to sygnał z całą plejadą najróżniejszych tonów, który jest zniekształcany na wiele sposobów i jednym z nich jest Intermodulacja.
UsuńZniekształcenia intermodulacyjne dzielone są jeszcze na różne jego formy np TIM i DIM, co spowodowało, że dla wartości w % używano także rozszerzenia nazwy na SIM. Dotyczyło to jednak głównie pomiarów wzmacniaczy, a nie głośników. Ze wzmacniaczami udało się zdefiniować pomiar. Z głośnikami nie jest to już proste.
UsuńIntermodulation Distortion
UsuńA nonlinear system generates new spectral components which are not in the stimulus. In addition to harmonics, the fundamental components interact with each other and generate difference-tone and summed-tone components in the output signal (see figure below). In the time domain the intermodulation causes a variation of the phase (instantaneous frequency) or an amplitude modulation of the envelope. Loudspeakers and other electro-acoustical transducers generate significant intermodulation distortions in the audio band which have a significant impact on the perceived sound quality. The inductance nonlinearity L(x) produces low harmonic distortions at low frequencies but generates wide-band intermodulation which rise to significant values (30 %) at higher frequencies. Intermodulation distortion can easily be detected by using a two-tone signal with varying frequencies of the excitation tones (“bass tone sweep” or “voice tone sweep”).
https://www.klippel.de/know-how/measurements/nonlinear-distortion/intermodulation-distortion.html
OdpowiedzUsuńFirma SEAS rozpoczęła swoją działalność w latach dwudziestych poprzedniego stulecia, w Norwegian Institute of technology. Jednym z jej dokonań było stworzenie pierwszych głośników elektrodynamicznych. Od tamtej pory producent nieustannie się rozwija, zajmując pozycję jednego z liderów rynku audio. W latach 70 oraz 80 głośniki SEAS były powszechnie montowane w urządzeniach marki Sony.
https://loudspeakershop.eu/seas-m-58.html
STX Soundstation to jeden z wiodących producentów głośników, kolumn profesjonalnych i zestawów kina domowego w Polsce. Firma działa na rynku od 1990 roku. W tym czasie firma produkowała głośniki dla wielu znanych firm zajmujących się produkcją kolumn najwyższej klasy Hi-end oraz dla firm zajmujących się nagłośnieniem profesjonalnym/estradowym.
OdpowiedzUsuńW naszej firmie produkowane są elementy do budowy głośników np.: membrany, kosze, cewki oraz podzespoły do budowy zestawów głośnikowych np. obudowy, zwrotnice itp. Obecnie firma wykorzystuje do produkcji obudów i elementów precyzyjnych maszyny sterowane numerycznie CNC. Dzięki nim możliwe jest perfekcyjne wytwarzanie bardzo precyzyjnych elementów wykorzystywanych w produkcji nowoczesnych przetworników dynamicznych.
https://stx.pl/webpage/o-firmie.html
Filtr drabinkowy (filtr Zobela, ang. ladder-type filter) – filtr utworzony poprzez połączenie ze sobą kilku filtrów (ogniw lub półogniw) podstawowych.
OdpowiedzUsuńNazwa filtru pochodzi od sposobu rozmieszczenia elementów na schemacie elektrycznym. Kolejne elementy (ogniwa) filtru drabinkowego muszą być do siebie dopasowane falowo.
Filtry Zobela (RC) stosuje się do korekcji charakterystyki impedancyjnej i częstotliwościowej w urządzeniach elektroakustycznych (na wyjściu wzmacniaczy mocy)
https://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_drabinkowy
Otto Julius Zobel (October 20, 1887 – January 1970) was an electrical engineer who worked for the American Telephone & Telegraph Company (AT&T) in the early part of the 20th century. Zobel's work on filter design was revolutionary and led, in conjunction with the work of John R. Carson, to significant commercial advances for AT&T in the field of frequency-division multiplex (FDM) telephone transmissions.
UsuńAlthough much of Zobel's work has been superseded by more modern filter designs, it remains the basis of filter theory and his papers are still referenced today. Zobel invented the m-derived filter and the constant-resistance filter, which remains in use.
Zobel and Carson helped to establish the nature of noise in electric circuits, concluding that—contrary to mainstream belief—it is not even theoretically possible to filter out noise entirely and that noise will always be a limiting factor in what is possible to transmit.[5] Thus, they anticipated the later work of Claude Shannon, who showed how the theoretical information rate of a channel is related to the noise of the channel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Otto_Julius_Zobel
Electronic filter topology defines electronic filter circuits without taking note of the values of the components used but only the manner in which those components are connected.
UsuńFilter design characterises filter circuits primarily by their transfer function rather than their topology. Transfer functions may be linear or nonlinear. Common types of linear filter transfer function are; high-pass, low-pass, bandpass, band-reject or notch and all-pass. Once the transfer function for a filter is chosen, the particular topology to implement such a prototype filter can be selected so that, for example, one might choose to design a Butterworth filter using the Sallen–Key topology.
Filter topologies may be divided into passive and active types. Passive topologies are composed exclusively of passive components: resistors, capacitors, and inductors. Active topologies also include active components (such as transistors, op amps, and other integrated circuits) that require power. Further, topologies may be implemented either in unbalanced form or else in balanced form when employed in balanced circuits. Implementations such as electronic mixers and stereo sound may require arrays of identical circuits.
https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_filter_topology
Ze szwedzką marką Audio Pro zaoferowany został Amplifier Controlled Euphonic Bass i wyjaśniano to rozwiązanie, jako konstrukcję, gdzie wzmacniacz pracuje z "ujemną impedancją"
UsuńThe current through the speaker is sensed by R and the positive feedback around the power amplifier provides the negative resistance, while the negative feedback around the bandpass filter provides the parallel circuit.
http://cyrille.pinton.free.fr/electroac/lectures_utiles/asservissement/impedance-negative/SubACE/Products%20&%20Technology%20-%20ACE-BASS.htm
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńW zakończeniu recencji Unitra Edward jest:
OdpowiedzUsuńA zatem obywatelu, porzuć marzenia o produktach zachodniego imperializmu i wybierz się na odsłuch prawdziwego, polskiego wzmacniacza lampowego marki Unitra!
Dane techniczne
Moc wyjściowa: 2 x 25 W
Wejścia analogowe: 4 x RCA
Pobór mocy: 300 VA
Impedancja wejściowa: 100 kΩ
Czułość wejść: 550 mV
Wyjścia głośnikowe: 4, 8, 16 Ω
Zdalne sterowanie: -
Zastosowane lampy: 2 x GZ34S, 4 x 6L6 GC, 2 x ECC99, 2 x ECC82, 2 x EM84
Wymiary (W/S/G): 12/40/37,5 cm (bez lamp)
Masa: 30 kg
Cena: 8990 zł
w ceno jest nadal opis, gdzie podane jest m.in.
Usuńukład ultraliniowy Williamson - bardzo małe zniekształcenia nieliniowe i intermodulacyjne stopnia wyjściowego, przy dużej sprawności energetycznej, mała oporność wewnętrzna i duża odporność na zmiany impedancji obciążenia
https://www.ceneo.pl/30924149#tab=spec
jest także test Jozwa Maryn z 12 Lipca 2014 https://www.audiostereo.pl/magazyn/recenzje/recenzje-wzmacniacze/wzmacniacz-unitra-edward-r433/
UsuńRózne informacje dot zwrotnicy ZGZ 801
OdpowiedzUsuńW opisie producenta można przeczytać:
Zastosowaliśmy w pełni zamkniętą masywną obudowę z objętością wewnętrzną 75 litrów i 3-drożnym systemem toru audio z podwójnym przetwornikiem niskotonowym
Zestaw jest 3-drożnym systemem wykorzystującym zwrotnicę o zaawansowanej konstrukcji.
W czasopośmie branżowym jest natomiast:
podłogowe zestawy głośnikowe z obudową zamkniętą i 2,5-drożnym układem elektroakustycznym.
https://www.avtest.pl/nowosci/item/1361-reaktywacja-unitry-z-energia-i-pasja
Filip Kulpa wyraźnie podsumował tekst w czasopiśmie branżowym
UsuńPierwsze testy już niebawem. Zaczniemy, rzecz jasna, od wzmacniacza i kolumn. Bądźcie czujni i śledźcie temat. Szykuje się ciekawy ostatni kwartał tego roku.
autor podał także
UsuńPodczas sesji odsłuchowej prezentowano zarówno odtwarzacz CD, jak i tańszy z gramofonów. Brzmienie mogło się podobać i było wyraźnym sygnałem, że system Unitry celuje w ciepłe barwy i szeroko pojętą muzykalność.
Nie był to mój pierwszy kontakt ze wzmacniaczem WSH-805. Około dwa miesiące temu, przez kilka dni, odsłuchiwałem to urządzenie we własnym systemie — była to wersja prototypowa, ale w 100% zgodna z tą przeznaczoną do produkcji seryjnej. Zdradzę rąbka tajemnicy, że to wyjątkowo barwnie i spójnie brzmiący wzmacniacz o znakomitej stereofonii. W moim odczuciu, jakość dźwięku wypada znakomicie w relacji do ceny. Więcej szczegółów wkrótce.
O publikacji w innym czasopiśmie branżowym, która elektronicznie jest dostępna dla prenumeratorów można przeczytać
UsuńPodstawą oferty Unitry i centrum firmowego systemu jest wzmacniacz WSH-805, a inspiracją dla jego konstruktorów był legendarny WSH-205.
https://sklep.avt.pl/pl/products/magazyn-audio-10-2023-189222.html
Michał Sommerfeld, Filip Kulpa napisali:
OdpowiedzUsuńWzmacniacze impulsowe to wciąż kontrowersyjny temat – z punktu widzenia audiofilów. Ci w większości są zdania, że te konstrukcje nie dorosły (jeszcze?) do tego, by zastąpić „bardziej audiofilskie” klasy A i AB. Poglądu tego nie podziela jednak rosnąca grupa producentów specjalistycznych, z tak znanymi markami jak Marantz czy Theta. Gdzie zatem leży prawda?
https://www.avtest.pl/artykuly/technika/item/829-co-kryje-klasa-d